Περίληψη
Στην εισήγηση αυτή παρουσιάζεται σε βελτιωμένη μορφή, ένα
διδακτικό σενάριο με χρήση ΤΠΕ , στην
Ιστορία Β’ Γυμνασίου, που δοκιμάστηκε στο Γυμνάσιο Περάματος Μυλοποτάμου. Στηρίζεται στις
εποικοδομητικές θεωρίες μάθησης και αξιοποιείται η προσέγγιση της γνώσης
μέσω της τέχνης (αγιογραφίες ψηφιδωτά αρχιτεκτονική και τραγούδια) καθώς και η πολυπρισματική
προσέγγιση κειμενικών, εικαστικών και ακουστικών πηγών .
Αξιοποιώντας τις Τ.Π.Ε. και με συνεργατική
εργασία στην κατεύθυνση της διερευνητικής μάθησης με τη μορφή project επιχειρείται
να
γνωρίσουν οι μαθητές ένα σημαντικό μνημείο του Βυζαντίου με μεγάλη
ιστορική και αρχαιολογική αξία και να κατανοήσουν την ιδιαίτερη σημασία της Αγίας Σοφίας
για τον πολιτισμό παγκοσμίως αλλά και για τον
Ελληνισμό διαχρονικά στην κατεύθυνση του
προτεινόμενου Α.Π.Σ. στην Ιστορία Γυμνασίου του 2015 .Με την παράλληλη εξοικείωσή των
μαθητών με λογισμικά παρουσιάσεων, εικονικής περιήγησης και εργαλείων Web2 όπως, χρονογραμμή Timetoast, πολυμεσικές εφαρμογές, το διαδίκτυο και άλλα εργαλεία
ψηφιακού γραμματισμού, καλλιεργείται η ιστορική και κριτική τους σκέψη και η συνεργατικότητα μέσα από ομάδες εργασίας.
Λέξεις κλειδιά :Αγία Σοφία, ΤΠΕ, πολυπρισματική προσέγγιση, web 2.ΔΕΙΤΕ την παρουσίαση του σεναρίου και τα φύλλα εργασίας των ομάδων στο seminarioistorias.weebly.com και πιο συγκεκριμένα εδώ: http://seminarioistorias.weebly.com/deltaiotadeltaalphakappatauiotakappaalpha-sigmaepsilonnualpharhoiotaalpha-muepsilon-taupiepsilon.html
Δείτε επίσης αναλυτικά την σχετική εισήγηση πατώντας στον τίτλο παρακάτω:
Καψάσκη Αγγελική, “Διαθεματικό σενάριο Ιστορίας: H Αγία Σοφία και η σημασία της για την Τέχνη και τονΠολιτισμό” στα Πρακτικά του 4ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 8,9 και 10 Απριλίου 2016, τόμος Γ, [93-105].
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου