Νέοι Γραμματισμοί: Νέα Κειμενική πραγματικότητα στο διαδίκτυο στο μάθημα της Ιστορίας
Αναγνώστου Κωνσταντίνα
Σύντομη περιγραφή: αφορά το μάθημα της Ιστορίας της Θεωρητικής Κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου και επικεντρώνεται στη Μικρασιατική καταστροφή.
Έχει προηγηθεί στην
τάξη η παράδοση της ενότητας από τον διδάσκοντα και η επεξεργασία των παραθεμάτων
μέσω κριτικής σκέψης και ερωταποκρίσεων για την κατανόηση των αιτιών και του
μεγέθους της μικρασιατικής καταστροφής. Οι μαθητές θα χωριστούν σε 3 ομάδες των
5 ατόμων και τους ζητείται να μπουν στο google όπου
ακολουθώντας τα βήματα που υπάρχουν στα φύλλα εργασίας θα επεξεργαστούν το
υλικό που υπάρχει για την μικρασιατική καταστροφή και θα το αναρτήσουν μέσω
ιστολογίου στο gmail.
Έμφαση θα δοθεί στο σχεδιασμό του ιστολογίου και στη διάταξη των ιστορικών
στοιχείων.
ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:
Μετά
την ολοκλήρωση του κεφαλαίου της ιστορίας για την Μικρασιατική Καταστροφή, οι
μαθητές καλούνται να σχηματίσουν 3 ομάδες των 5 ατόμων κατ’ επιλογήν του
διδάσκοντα. Ο εκπαιδευτικός, στη συνέχεια, δίνει διευκρινίσεις σχετικά με την
αναζήτηση στο google
(κίνδυνοι και οφέλη) και κατευθύνσεις για την παραγωγή της τελικής εργασίας. Οι μαθητές,
τέλος, επεξεργάζονται τα φύλλα εργασίας και κάνουν ένα πρώτο πλάνο της δουλειάς
που θα κάνουν μέσα στην ομάδα.
Β΄ ΦΑΣΗ: 2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ
Οι
μαθητές αναζητούν το υλικό στο διαδίκτυο και το αποθηκεύουν σε ένα φάκελο με το
όνομα της ομάδας τους στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή τους. Ο διδάσκων
τους βοηθάει σε ό,τι χρειαστούν. Μετά οι μαθητές επεξεργάζονται το υλικό
προσθαφαιρώντας και καταλήγουν σε αυτά που θα χρησιμοποιήσουν.
Γ΄ ΦΑΣΗ: 3η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ
Μέσω
ενός λογαριασμού του google
δημιουργούν ένα νέο ιστολόγιο, το ονοματίζουν, διαλέγουν το φόντο και τη
διάταξη, ορίζουν τους διαχειριστές και τα μέλη, επιτρέπουν τα σχόλια και
αποφασίζουν τη δημοσίευσή του ή όχι.
Δ΄ ΦΑΣΗ: 4η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ
Τοποθέτηση
του υλικού, επιλογή γραμματοσειράς και εισαγωγής λεζάντας, εικόνας, βίντεο και
υπερσυνδέσμων για περαιτέρω πληροφορίες. Δημοσίευση σε επιλεγμένα e-mail ή στο google.
E΄ ΦΑΣΗ: 5η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ
Παρουσίαση
στην ολομέλεια της τάξης των ιστολογίων των ομάδων, σύγκριση και συζήτηση.
ΜΟΝΤΕΛΟ
ΤΟΥ ΡΟΜΒΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου