Περίληψη
Παρακάτω παρουσιάζουμε ένα διαθεματικό
σενάριο, με χρήση της ομαδικής εργασίας και ΤΠΕ για "ανάγνωση" της Ιλιάδας
και συγκεκριμένα της σύγκρουσης Αγαμέμνονα και Αχιλλέα και της αποτύπωσης της
σε εικαστικά έργα διαφόρων τεχνοτροπιών (μπαρόκ, ροκοκό, νεοκλασικισμού)
Δυτικών ζωγράφων. Στόχος, να κατανοήσουν
οι μαθητές τη μεγάλη επίδραση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στις χώρες της
Ευρώπης.
Αξιοποιείται
η προσέγγιση των πολυγραμματισμών και η εικονολογική προσέγγιση έργων τέχνης του Panofsky συνδυαστικά με τη μέθοδο του
Perkins, για δημιουργική μάθηση μέσω αισθητικής εμπειρίας και ανάπτυξη
των μαθητών ως κριτικών ενεργών υποκειμένων, βασικό στόχο του αναλυτικού
προγράμματος. Με επιλογή αντίστοιχων εικαστικών έργων το σενάριο αυτό μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα
τα αντικείμενα της Αρχαίας Ελληνικής
Γραμματείας. Με την αξιοποίηση
της τέχνης, της βιωματικής, διερευνητικής μάθησης και της χρήσης των ΤΠΕ
συνεισφέρει στην ολόπλευρη ανάπτυξη και στη βελτίωση της στάσης των μαθητών στο
σχολείο δημιουργώντας τις βάσεις για καλλιέργεια του απαραίτητου πολιτισμικού
κεφαλαίου εξοικείωσης τους με την τέχνη.