Τρίτη 10 Μαρτίου 2020

Καψάσκη Α: Διδακτική προσέγγιση της διαμάχης Αχιλλέα και Αγαμέμνονα μέσα από εικαστικές απεικονίσεις Δυτικών ζωγράφων

Περίληψη
Παρακάτω παρουσιάζουμε ένα διαθεματικό σενάριο, με χρήση της ομαδικής εργασίας και  ΤΠΕ για "ανάγνωση" της Ιλιάδας και συγκεκριμένα της σύγκρουσης Αγαμέμνονα και Αχιλλέα και της αποτύπωσης της σε εικαστικά έργα διαφόρων τεχνοτροπιών (μπαρόκ, ροκοκό, νεοκλασικισμού) Δυτικών ζωγράφων. Στόχος,  να κατανοήσουν οι μαθητές τη μεγάλη επίδραση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στις χώρες της Ευρώπης.

Αξιοποιείται  η  προσέγγιση των πολυγραμματισμών και η εικονολογική προσέγγιση έργων τέχνης του Panofsky συνδυαστικά με τη μέθοδο του Perkins, για δημιουργική μάθηση μέσω αισθητικής εμπειρίας και ανάπτυξη των μαθητών ως κριτικών ενεργών υποκειμένων,  βασικό στόχο του αναλυτικού προγράμματος. Με επιλογή αντίστοιχων εικαστικών έργων  το σενάριο αυτό μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα αντικείμενα της Αρχαίας Ελληνικής  Γραμματείας. Με την αξιοποίηση  της τέχνης, της βιωματικής, διερευνητικής μάθησης και της χρήσης των ΤΠΕ συνεισφέρει στην ολόπλευρη ανάπτυξη και στη βελτίωση της στάσης των μαθητών στο σχολείο δημιουργώντας τις βάσεις για καλλιέργεια του απαραίτητου πολιτισμικού κεφαλαίου εξοικείωσης τους με την τέχνη.

Η εισήγηση δημοσιεύτηκε στα Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΠΔΕ Κρήτης με θέμα: «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ: ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ», που πραγματοποιήθηκε στο 20ο και 56ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, από 20 έως 22 Απριλίου 2018 Τόμος Α, σσ. 359-369, ISBN (e-book Τόμος Α'): 978-618-83694-3-6  διαθέσιμο εδώ 

Δείτε την παρουσίαση και το διδακτικό υλικό του σεναρίου στο  http://seminarioistorias.weebly.com στην ενότητα: Διαθεματικά σενάρια- Ιλιάδα/Ιστορία της Τέχνης