ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η εισήγηση αφορά στο σχεδιασμό και τα αποτελέσματα ενός εφαρμοσμένου σεναρίου Νεοελληνικής Γλώσσας σε δύο τμήματα της Α΄ Λυκείου. Οι μαθητές με ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας καλούνται -πρώτον- να κατανοήσουν την ύπαρξη της κοινωνικής γλωσσικής ποικιλότητας και τις κοινωνικές περιστάσεις που εξυπηρετεί. Δεύτερον, να ανακαλύψουν τα αίτια που ωθούν τους νέους να χρησιμοποιούν διαφορετικό γλωσσικό κώδικα από εκείνο των μεγαλύτερων. Τρίτον, να διερευνήσουν την ιδιαίτερη χρήση της γλώσσας της διαφήμισης και τη διαφοροποίησή της από την κοινή γλώσσα, γραπτή και προφορική. Τρίτον, να διερευνήσουν τη χρήση των greeklish ιδιαίτερα από τις νεανικές πληθυσμιακές ομάδες και να εξετάσουν τους λόγους επιλογής τους. Τέλος, οι μαθητές καλούνται να εξοικειωθούν με την παραγωγή πολυτροπικού λόγου με βάση τα εργαλεία που παρέχουν οι ΤΠΕ.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: γλώσσα των νέων, γλώσσα της διαφήμισης, greeklish