Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

Αρχαία Β΄Λυκείου. Τιμή και ατίμωση του νεκρού με αφορμή την "Αντιγόνη" του Σοφοκλή. Ψηφιακό σενάριο διακειμενικής προσέγγισης του Λ. Πόλκα από τον Πρωτέα (με τεκμήρια-απαντήσεις)

Περίληψη
Στο σενάριο αυτό οι μαθητές συνεργάζονται στο περιβάλλον των εγγράφων Google και δημιουργούν ανά ομάδες (με βάση προδιαμορφωμένο κατά κανόνα κειμενικό και εικονιστικό υλικό από τον εκπαιδευτικό) ψηφιακά, εικονογραφημένα μικροκείμενα. Τα συνεργατικά μικροκείμενα που δημιουργούν οι μαθητές εικονογραφούνται με την αξιοποίηση ψηφιακών συλλογών με εικόνες και εστιάζουν, κατά κύριο λόγο, στο πώς το διπλό θέμα, της έντιμης ταφής του Ετεοκλή και της ατίμωσης του νεκρού Πολυνείκη, κυκλοφορεί σε προγενέστερα και μεταγενέστερα της «Αντιγόνης» “κείμενα” της αρχαιοελληνικής γραμματείας. Οι καταβολές του διπλού θέματος (στο έπος και εν μέρει στην αρχαϊκή λυρική ποίηση), οι προβολές του (στην αττική πεζογραφία και την τραγωδία) καθώς και η πρόσληψή του (σε ενδεικτικές νεοελληνικές μεταφράσεις) συγκρίνονται, άμεσα ή έμμεσα, με σχετικά χωρία της σοφόκλειας «Αντιγόνης» που αναφέρονται στην τιμή και την ατίμωση του Ετεοκλή και του Πολυνείκη αντίστοιχα. Στην εισαγωγή συγκρίσεις και διασταυρώσεις του θέματος της τιμής και ατίμωσης των νεκρών γίνονται με τη σύγχρονη βίαιη και πολεμική πραγματικότητα. Οι συνεργατικές εργασίες των μαθητών αναρτώνται στο ιστολόγιο του μαθήματος.
Δείτε εδώ:
http://proteas.greek-language.gr/scenario.html?sid=1824

http://proteas.greek-language.gr/scenario.html?sid=2554 (εφαρμοσμένο με τεκμήρια-απαντήσεις)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου