Παράδειγμα διαδραστικού μυθιστορήματος: «Πλανήτης Πρέσπα»: http://www.snikolaidou.gr/
Οδηγίες προς τους αναγνώστες: http://www.snikolaidou.gr/anagnostes.html
Διαδραστική ανάγνωση μυθιστορήματος με υπερκείμενο-υπερσυνδέσμους. Ο αναγνώστης επιλέγει την αναγνωστική του διαδρομή. Κάνεις κλικ και μπαίνεις απευθείας στο κείμενο, διαλέγεις την αναγνωστική σου διαδρομή και προχωράς. Βαδίζεις στα μονοπάτια των υπερδεσμών. Στην ανοιχτή οθόνη κάποιες λέξεις έχουν το ασημογκρί χρώμα που δηλώνει πως είναι «περάσματα». Αν τις επιλέξεις, «περνάς» άλλοτε σε διαφορετικές σελίδες του κειμένου, άλλοτε σε παιχνίδια ήχου και προφοράς των επιλεγμένων λέξεων. Διαλέγεις, κατά τα γούστα της στιγμής. Τα κουμπιά του φυλλομετρητή (πίσω, μπρος) και ορισμένα εικονίδια είναι, μαζί με τους δεσμούς, οι τρόποι να πηγαινοέρχεσαι στο κείμενο.
Η υποστασιοποίηση της μεταφοράς της αναγνωστικής ανταπόκρισης (Bolter)
Με το νέο μέσο (υπερκείμενο):
•ο αναγνώστης συμμετέχει στη δημιουργία του νοήματος ως μιας αλληλουχίας λέξεων
•ο συγγραφέας έχει γράψει όλες τις λέξεις, αλλά ο αναγνώστης πρέπει να τις «ανεβάσει» στην οθόνη του και να καθορίσει τη σειρά της παρουσίασης από τις επιλογές που του δίνονται
•δεν υπάρχει ένα μονοσημικό κείμενο ξεχωριστά από τον αναγνώστη, ο συγγραφέας γράφει ένα σύνολο δυνατών κειμένων, από τα οποία ο αναγνώστης επιλέγει
Οδηγίες προς τους αναγνώστες: http://www.snikolaidou.gr/anagnostes.html
Διαδραστική ανάγνωση μυθιστορήματος με υπερκείμενο-υπερσυνδέσμους. Ο αναγνώστης επιλέγει την αναγνωστική του διαδρομή. Κάνεις κλικ και μπαίνεις απευθείας στο κείμενο, διαλέγεις την αναγνωστική σου διαδρομή και προχωράς. Βαδίζεις στα μονοπάτια των υπερδεσμών. Στην ανοιχτή οθόνη κάποιες λέξεις έχουν το ασημογκρί χρώμα που δηλώνει πως είναι «περάσματα». Αν τις επιλέξεις, «περνάς» άλλοτε σε διαφορετικές σελίδες του κειμένου, άλλοτε σε παιχνίδια ήχου και προφοράς των επιλεγμένων λέξεων. Διαλέγεις, κατά τα γούστα της στιγμής. Τα κουμπιά του φυλλομετρητή (πίσω, μπρος) και ορισμένα εικονίδια είναι, μαζί με τους δεσμούς, οι τρόποι να πηγαινοέρχεσαι στο κείμενο.
Η υποστασιοποίηση της μεταφοράς της αναγνωστικής ανταπόκρισης (Bolter)
Με το νέο μέσο (υπερκείμενο):
•ο αναγνώστης συμμετέχει στη δημιουργία του νοήματος ως μιας αλληλουχίας λέξεων
•ο συγγραφέας έχει γράψει όλες τις λέξεις, αλλά ο αναγνώστης πρέπει να τις «ανεβάσει» στην οθόνη του και να καθορίσει τη σειρά της παρουσίασης από τις επιλογές που του δίνονται
•δεν υπάρχει ένα μονοσημικό κείμενο ξεχωριστά από τον αναγνώστη, ο συγγραφέας γράφει ένα σύνολο δυνατών κειμένων, από τα οποία ο αναγνώστης επιλέγει
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου